A korai fejlesztés „eltérő fejlődésű” gyermekek tervszerűen felépített, komplex programja, mely a diagnosztikai vizsgálatokon túl, gyógypedagógiai oktatást és különféle terápiás foglalkozásokat foglal magába, a rehabilitáció részét képezve (Csanádi, 1998, Czeizel és Gallai 2000).
Dr. Katona Ferenc a neurohabilitációval kapcsolatosan kifejti, hogy: a fejlődésneurológia klinikai módszereinek kidolgozása és alkalmazása hazánkban lehetővé tette a kóros agyfejlődés tüneteinek korai diagnosztikáját és másodlagos megelőző kezelését.
A fiatal csecsemőkorban indított kezelés eredményei előtérbe hozták a korai diagnózis megállapításának felelősségteljes munkáját.
A feltehetően központi idegrendszeri sérülést szenvedett újszülöttek szempontjából a korai konduktív fejlesztés döntő. Ugyanis az agynak van tartalékállománya, amely aktivizálható, pótolva a sérült, működésből kiesett agyterület feladatait.